Treinreizen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Harmien Folkers - WaarBenJij.nu Treinreizen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Harmien Folkers - WaarBenJij.nu

Treinreizen

Door: harmienfolkers

Blijf op de hoogte en volg Harmien

13 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Van Pingyao gaan we met de trein naar Xian De belangrijkste reden is het bezoeken van het Terra Cotta-leger Bij toeval gevonden door een boerke dat een bron wilde slaan Groot was zijn verbazing toen hij op aardewerk stuitte en nog groter toen er later ontdekt werd dat er een leger van Terra Cotta van ong 7000 man gevonden werd

Maar voordat we daar zijn moeten we met de trein We hebben ons kaartje ontvangen en ieder heeft een nummer gekregen wat met een bed en het wagonnummer correspondeert
Wij zitten in wagon nr 1 Zodra de trein in aantocht is mag iedereen het perron op Je loopt naar een gele streep waar ongeveer jouw wagon komt stil te staan Daar is het opstellen in een rij, want er is precies 3 minuten om in te trein te stappen
We staan te wachten met ong 25 personen als we de trein zien en horen naderenEr wordt hier veel en lang getoeterd
Nu moet je je geen sprinter voorstellen maar een ouderwetse trein met 3 grote treden Hoog dus

De eersten gooien hun rugzak, of tas in de trein en stappen dan zelf ook in, het is haasten want de trein blijft echt maar 3 minuten wachten Natuurlijk halen we het wel, maar ik kan je wel zeggen, het is behoorlijk stressen en slecht voor mensen met gevoelige darmen

We hebben een coupe vlak bij de toiletten Op zich zou dat niet zo‘n probleem zijn, maar de toiletten in deze trein zijn niet wat je zegt hygienisch en schoon Alleen een gat en verder is het hurken geblazen
De geur verspreidt zich ook zeker tot de eerste 3 slaapvertrekken, waarwij liggen Geen Chanel 5 voor ons deze nacht

Het Terra Cotta leger is wonderbaarlijk Zoveel beelden en allen met een eigen gezicht en eigen kleding Er is nog heel veel te restaureren want in de loop der jaren is de ruimte waar het was opgesteld ingstort en toen men nog met het maken van het leger bezig was door vijanden in de brand gestoken
Voor nu is het een grote toeristische attractie van chinezen en mensen uit andere delen van de wereld

Het regent de hele dag en een bezoek aan de Grote Gans Pagode wordt afgelast vanwege overstroming in de stad Niemand vind dit vervelend, want we zijn allemaal tot ons hemd toe nat

Gelukkig hebben de gebeden van ons allen en van vrienden geholpen en hebben we de juiste Boeddha aangeroepen voor mooi weer
De zon schijnt de volgende dag en het wordt lekker warm
We doen het rustig aan, lekker uitslapen en ’smiddags toch nog naar de grote fonteinen geweest Deze hebben een afmeting van zeker 3 voetbalvelden lang Het is niet donker maar het blijft toch altijd een mooi schouwspel

Nu verder naar Xiahe waar het klooster van Labrang op de rol staatOok weer een nacht in de trein

• 13 September 2011 - 10:24

ANNEKE:

Hallo Harmien,
    Je schrijft heel leuk wat jullie meemaken. Die treinreizen zijn inderdaad een crime. Vooral instappen. Wat een volk. Wel bijzonder he dat tera cotta leger. ben benieuwd naar wat jullie verder beleven. veel plezier en groetjes,
    Anneke

• 13 September 2011 - 11:49

Arjan:

Mooie berichten ma, ik zie (en ruik) het helemaal voor me! Dat zijn nog eens treinreizen, geen volgebouwde vinexwijken als uitzicht maar kloosters en terra cotta soldaten. Geniet ervan!

• 13 September 2011 - 12:21

Rob En Ria Schoonhei:

Leuk om jullie zo te volgen en wat een pittige reis . We volgen je. Geniet ervan

• 13 September 2011 - 12:52

Coby:

Te veel om ook zin te krijgen. Ziet er allemaal heeeeeel spannnend uit

• 13 September 2011 - 13:40

Ellyn:

Je hebt het verkeerde beroep uitgekozen.... zou solliciteren als verslaggeefster voor wereldreizen... je zou zo een boek volhebben. Die motor wil ik ook hahaha

• 13 September 2011 - 17:21

Maaike:

Tot nu toe genoten van je verslagen! Wat ziet het er allemaal spannend uit! Geniet van alles, Doen wij hier ook van Maartje, ook een bezienswaardigheid!
    Mooie reis verder, veel plezier en tot de volgende keer! x

• 13 September 2011 - 19:35

Tiny:

Wat kan jij leuk schrijven. Lijkt mij fantastisch dit allemaal te beleven en te zien. Alleen die trein is effe afzien denk ik. Ik geniet van je verslagen en kijk al uit naar de volgende.

• 13 September 2011 - 21:05

Irene:

Hoi Harmien en Marijn,
    hardstikke leuke verhalen. Wat maken jullie veel mee. Ik zou zeggen geniet ervan en maak veel foto,s, dan kunnen wij er straks ook een beetje van meegenieten. Liefs, Irene

• 14 September 2011 - 08:02

Wil:

Harmien!!!!!!!!! Geen Chanel 5 in één van die honderden potjes en flesjes in je toilettas??????Kijk nog eens goed!

Kus voor jullie. Wil

• 14 September 2011 - 10:17

Herman:

Door je uigebreide verhalen heb ik het idee dat ik zelf weer in China ben.
    Heel veel plezier en geniet er van.

Groetjes Herman

• 14 September 2011 - 18:21

Els Schouten Uit Ves:

Hallo Harmien en Marijn

Marijn kent me goed, ik ben een goede vriendin van Irene en Martien.
    Enkele jaren geleden heb ik ook deze reis gemaakt, byzonder om je verslag te lezen en heel leuk dat Marijn deze reis maakt. Een mooi vervolg van de reis naar Tibet en Nepal, ik geniet met jullie mee.
    hartelijke groet Els

• 14 September 2011 - 21:46

Leo:

WAt jammer van die regen. Het is hier ook regelmatig regen. Gelukkig ook af en toe de zon. Begin je al iets van het chinees te verstaan? Het reizen met een trein in China lijkt mij al een belevenis op zich. Veel plezier en groeten, van Leo.

• 15 September 2011 - 06:36

Desiree:

Ik geniet van jullie verslagen en die prachtige foto's!!
    Die motor met dat bakkie, deed'ie het nog???
    groeten, dag Marijn!!
    desiree

• 15 September 2011 - 21:45

Fam. V.d. Pas:

Ha Marijn,
    Geweldig man, wat krijg jij veel te zien. De verhalen zijn levendig, maar het echte verhaal, met jouw gezicht erbij is natuurlijk veel leuker, we kijken er al naar uit. Bij de brandweer hebben we nu vergaderen en sport, ja wat moeten wij zonder jouw als lotus, ha,ha! Genieten en beleven en vele groeten van ons allemaal.

• 16 September 2011 - 21:16

Gabrielle:

Wow, dat leger, indrukwekkend en die oude man met die sik en dan die motor, visueel paradijs lijkt me.
    En dan zijn jullie nog maar aan het begin! Enjoy! Hier alles goed Marijntje, liefs Gabrielle

• 17 September 2011 - 20:14

Wil:

Lieve Harmien en Marijn. Het klinkt velen misschien gek in de oren maar.....welkom in Lhasa!
    Het is ook thuis genieten van wat jullie beleven.
    Lfs. Wil

• 20 September 2011 - 10:11

Lieve Harmien:

eindelijk weer een berichtje van mij
    wauw,wat een belevenis en wat kan jij alles prachtig vertellen ,super om dit met jou te volgen .
    ik blijf ervan genieten nog heel veel
    vakantie en reisplezier gewenst.
    veel liefs,
    tine.